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1992 年、愛知県名古屋市に生まれ育った後藤愼平は上京し、文化服装学院に入 学。メンズデザインコースでテーラリングを学びながら、LAILA で働く。2014 年に同学を卒業後、同社に入社し、店頭に並ぶヴィンテージウェアの修繕に加 え、インハウスレーベルの企画・生産管理として立ち上げから 6 シーズン携わる。 2018 年秋冬、《M A S U》のリブランディングを機にデザイナーに就任。
Born in 1992. While studying the tailoring at Bunka Fashion College Men’s design course, he began working for a vintage store, LAILA, which has an international reputation for having huge archives of hard-to-find designer vintage collections. He continued working with them as a design and production manager for LAILA’s in house brand after graduating the college for six seasons. He appointed as the designer for M A S U from the season FW2018. The SS2022 collection was presented during Tokyo Fashion Week, supported by the Agency for Cultural Affairs. He was recently selected for HYPE BEAST 100 NEXT.
エムエーエスユーは丁寧語の「ます」が由来で、使い慣らされた言語表現さえ も再評価し、字面の通り、丁寧な態度を貫くブランドであり続ける意志がその 名に込められています。少年期から彼を魅了し続けているヴィンテージウェア の、思想や哲学、時代背景、心躍るアイデアはコレクションに多大な影響を与 えている要素になっています。歴史の蓄積が作り出した衣服の型や素材がもつ 記号に誠実に向き合い、時代を超えて愛される「誰かにとってのヴィンテージ になり得る服づくり」を標榜しています。
M A S U is derived from the Japanese "~masu," which is a verb ending used in polite expressions. In the same way that "~masu" is used frequently in daily life but never loses its value, M A S U aim to be a brand that maintains a good polite attitude over the time, just as it is written. The thoughts, philosophies, historical backgrounds, and exciting ideas of vintage clothing that have fascinated Shinpei since his boyhood are elements that have greatly influenced his collections. Advocating "making clothes that can be a vintage for someone, loved beyond the times.”, he designs his collections sincerely respecting the styles of clothing created by the history and the stories and symbols stemmed from the materials.
Men’s Ready To Wear and others
株式会社SOHKI
SOHKI Co., Ltd
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