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海外でプレゼンテーション、ランウェイができるサポートはブランドにとっても更なるビジネスを考える上で良いチャンスになると思うのでとても良いと思います。
一時的な金銭面だけのサポートだけではなく、継続的にブランドの飛躍をサポートできるPRや取り組みをブランドと一緒に考えていけることができたら良いと思います。
For a brand, support in overseas presentation and/or doing runway shows, gives them a chance to think of further developments in business, so I think this is a very good thing. In the future, I think it would be even better if the support extends further than provisional financial support, to providing continuous support for the brand to flourish, like finding a way to plan PR and business developments together with the brand.
知名度という部分ではまだそこまで強くないブランドも積極的にエントリーされていた印象。感度、日本の物作り、スタイル、認知度、売り上げのバランスを重視しました。 日本だけではなく海外でもオリジナルのスタイルを貫くことができ、長く愛されるブランドになってほしい。
I have the impression that brands whom are not yet widely acknowledged made aggressive entries. I placed value on the balance between Japanese production, style, level of acknowledgement, and sales. I hope award-winners will carry through their original style, not only in Japan but in overseas also, and grow into a brand which is loved for a long time.
ブランドの“アイコン(スタイル)”が明確であること、(アイコンのアイテムがある)日本の物作りを大切にしていること。
That the “icon (style)” of the brand is clear, (have an icon item), and value Japanese production.